Meghan Markles – Det är inte lätt, ens för kungligheter.

Ni har kanske hört om Meghan Markles problem med sitt nya livsstilsvarumärke “American Riviera Orchard”? Det är ett tydligt exempel på hur viktiga detaljer kan ställa till det om man inte får rätt hjälp. Så, vad hände? (förutom att hon glömde betala i tid….)

Fel 1: Namnet

Namnet ”American Riviera Orchard” avslogs av den amerikanska varumärkesmyndigheten eftersom det ansågs beskriva en plats snarare än att vara unikt. Ett mer kreativt namn hade kunnat undvika detta.

Fel 2: Logotypen

Logotypen innehöll en stiliserad bokstav som myndigheten ansåg var otydlig. Dessutom saknades en bra beskrivning av designen, vilket gjorde att ansökan bedömdes som ofullständig.

Fel 3: Liknande Varumärken

Ett annat företag, Harry & David, protesterade mot namnet eftersom det lät för likt deras ”Royal Riviera”. En enkel sökning innan ansökan hade kunnat upptäcka detta.

Vad Kan Vi Lära Oss?

Med hjälp av en erfaren jurist hade Meghan kunnat undvika dessa problem. Ett ombud hade kunnat ge råd om ett bättre namn, se till att logotypen var korrekt beskriven och kontrollera att inga andra varumärken kunde anses vara förväxlingsbara.

Planerar du att ansöka om ett varumärke? Säkra din framgång genom att anlita rätt hjälp från början!

Domen om Molgan

En känd dom som fick stor spridning i media på grund av den tilltalades berättelse

CHEEZ RINGZ

CHEEZ RINGZ har med avseende på de ansökta varorna chips och snacks i inte ansetts